Benodigde documenten voor de aanvraag inkomensverklaring ondernemer

Op deze pagina laten we u zien welke documenten er minimaal nodig zijn om de aanvraag zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen.

Afhankelijk van de onderneming en rekenexpert moeten er tenminste 7 documenten worden aangeleverd bij de rekenexpert.

Verplichte documenten

Deze documenten zijn aan te leveren door iedere ondernemer: de aangiftes inkomstenbelasting (verder op deze pagina staat een link waar deze zijn te downloaden), een recent uittreksel uit het KvK handelsregister is een vereiste en moeten er jaarrekeningen van de afgelopen 3 jaar worden geupload.

"Indien van toepassing"

Niet iedere onderneming is gelijk. Zo zijn er ook documenten die voor uw aanvraag wellicht niet nodig zijn. Gebruikt u een zakelijke auto? Dan is het nodig om informatie over de bijtelling aan te leveren. Is er ook nog spraken van loondienst? Zorg er voor dat er een werkgeversverklaring en salarisstrook wordt geupload. 

Corona crisis

Dat ondernemers getroffen worden door de corona crisis is geen geheim. Om toch op een verantwoorde wijze een inkomensverklaring op te stellen is een vragenlijst in het leven geroepen. Is of wordt uw ondernemer financieel getroffen door de corona crisis? Dan zullen de rekenexperts de volgende vragen stellen:

  • Op welke wijze wordt u als ondernemer getroffen door de Corona-crisis?
  • Op welke wijze bent u van plan om hiermee om te gaan?
  • Hoe zal dat financieel uitpakken?
  • Is er overheidssteun aangevraagd en wat is de inhoud en status hiervan?
  • Heeft u nog reserves om (verdere) tegenslagen op te vangen?